Redovisningskonsult till Askims Redovisning AB i Göteborg

Redovisningskonsult_till_vår_uppdragsgivare

Redovisningskonsult till Askims Redovisning AB i Göteborg

Företag: Askims Redovisning AB
Plats: Göteborg/Askim
Sista ansökningsdatum: 2018-12-10

Redovisningskonsult till Askims Redovisningsbyrå AB

Till vår uppdragsgivare söker vi en duktig och erfaren redovisningsekonom/konsult som har erfarenhet av en liknande befattning på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning i några år. Företaget är en framtidsorienterad och framgångsrik arbetsgivare som är mån om sina medarbetare och man har ambitionen att växa. Tjänsten är tillsvidare och placeringen är på företagets kontor i Göteborg.
Ansök redan idag för vi arbetar med löpande urval!

Om företaget:

Vår uppdragsgivare är en redovisningsbyrå som månar om sina medarbetare och kunder. Företaget erbjuder små och medelstora företag samt privatpersoner, allt från enstaka ekonomiska tjänster till skräddarsydda helhetslösningar efter kundens behov.
Man arbetar enligt Svensk Standard för Redovisningstjänster, REX, vilket är ett ramverk för kvalitetssäkrad redovisning.
Vår uppdragsgivare är också ett företag som är framtidsorienterat. Genom digitalisering och automatisering eftersträvar man efter ständiga förenklingar och effektiva rutiner för att skapa smidighet i samarbetet med kunden vilket är uppskattat.
Tjänsterna företaget erbjuder är främst löpande redovisning, bokslut, deklarationer, löneredovisning och avtal samt affärsutvecklingstjänster. På Företaget arbetar fyra redovisningskonsulter och fem redovisningsassistenter och man avser att växa med kunderna. Omsättningen 2017 var 7,8 mkr och mer information om företaget får du när du kontaktar rekryteringskonsult Anette Norling.

Huvudsakliga ansvarsområden som Redovisningskonsult:

Som redovisningskonsult får du en ansvarsfull roll och du arbetar både självständigt och i team. Du får stort kundansvar och ibland sitter du ute hos kunden och samarbetar med olika specialister och andra dagar arbetar du på kontoret eller är uppkopplad hemma. Med rollen får du stor frihet under ansvar att utveckla samarbetet med både nya och befintliga kunder. Du rapporterar till företagsledningen och du kommer bland annat att arbeta med:

  • Bokslut
  • Årsredovisningar
  • Inkomstdeklarationer
  • Skatterådgivning
  • Löner och avtal
  • Löpande bokföring
  • Rådgivning

Dina egenskaper:

Som Redovisningskonsult är det viktigt att du är driven och trygg i din roll. Du är prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera med alla typer av kunder, kollegor och personligheter. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och med din integritet framstår du alltid som trovärdig och tillförlitlig. Du har lätt för att se helheter och samband och tillsammans med din kompetens och erfarenhet kan du snabbt förstå olika typer av verksamheter, processer och ekonomisystem. Du är givetvis noggrann, strukturerad och van att arbeta både självständigt och i grupp.Du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stress på ett rationellt sätt. Som person är du socialt begåvad, har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha roligt på arbetet.

Dina kvalifikationer:

  • Vi förutsätter att du har en relevant utbildning inom företagsekonomi, handel och administration. Har du akademisk bakgrund är det meriterande men inte ett krav.
  • Du har arbetat i några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisningskonsult på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller kanske som redovisningsekonom på ett större företag.
  • Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomi- och lönesystem. Kan du affärssystemet Fortnox är det meriterande!
  • Goda kunskaper i Microsoft Office och framförallt i Excel är viktigt.
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Vad kan Askims Redovisning AB erbjuda dig?

Du kommer till en attraktiv och framtidsorienterad arbetsgivare som är mån om sina kunder och medarbetare. Det ska vara roligt att gå till arbetet och du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av värme, öppenhet och framtidstro. Du får en bra introduktion där du får lära dig företagets processer på plats. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde kan ske 1 september eller efter överenskommelse.

Ansök så snart du kan!

Vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Du är också välkommen att maila anette.norling@vegahr.se. Alla ansökningar och kontakter går genom Vega HR och behandlas konfidentiellt.


Ansök om tjänst