Ekonomiassistent – receptionist för kunds räkning i Ödsmål/Stenungsund

Ekonomiassistent/Receptionist

Till vår uppdragsgivare i Stenungsund/Ödsmål, söker vi en erfaren och prestigelös ekonomiassistent som gärna har arbetat på en redovisningsbyrå eller ett företags ekonomiavdelning i några år. Placeringen är på vår uppdragsgivares kontor och reception i Stenungsund/Ödsmål, där du ingår i en stödorganisation. Tjänsten kan tillträdas omgående och är en visstidsanställning som uthyrd konsult via Vega HR AB t o m den 31/12 2020. Det finns stor möjlighet till förlängning av uppdraget.

Huvudsakliga ansvarsområden som ekonomiassistent:

Som ekonomiassistent inom stödorganisationen arbetar du både självständigt och i team med företagets Ekonomichef som är din närmaste chef. Du förväntas att kunna agera som operativt utförande stöd. Merparten av din arbetstid kommer läggas på företagets leverantörsreskontra men du kommer även ansvara för företagets reception.

Dina egenskaper:

  • Som ekonomiassistent är du är noggrann, strukturerad och van att arbeta både självständigt och i grupp.
  • Du är orädd, prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera med alla typer av kollegor och personligheter då du kommer verka i en projektorienterad organisation.
  • Du är trygg i din roll och kan ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
  • Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.
  • Som person är du socialt begåvad, har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha roligt på arbetet.

 Dina kvalifikationer:

  • Du har relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring och redovisning.
  • Du har arbetat i några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisnings- eller ekonomiassistent på en redovisningsbyrå eller på ett företags ekonomiavdelning.
  • Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomisystem.
  • Meriterande är om du kan arbeta i affärssystemet Jeeves samt Readsoft som är ett inläsningsprogram till Jeeves
  • Erfarenhet av receptionsarbete.
  • Goda kunskaper i Microsoft Excel och Office.
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Ansök redan idag - Kort ansökningstid!

Vi arbetar med löpande urval. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se.

Anställningstyp
Konsultuthyrning t o m 20201231 med möjlighet till förlängning
Startdatum för tjänst
Omgående
Plats
Ödsmål/Stenungsund, Sverige
Sista ansökningsdatum
mars 13, 2020

Sista ansökningsdag var mars 13, 2020.

Position: Ekonomiassistent/Receptionist

Tack för din ansökan! Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.