Ekonomiassistent till Sjöson AB

Ekonomiassistent

Är du en driven ekonomiassistent som vill utvecklas på ett nytt entreprenörsdrivet företag, som med mod, lust och skärpa vill investera tid, kunskap och kapital för att göra alla partners till ömsesidiga vinnare? Är du ansvarstagande och initiativrik och vill arbeta i ett tillväxtföretag som med stort hjärta vill bidra till ett hållbart samhälle? Älskar du ekonomi och vill bidra och växa med din kunskap på ett företag som vill utvecklas med våra partners? Sök jobbet!  

Ekonomiassistent till Sjöson AB på Kaserntorget 6 i Göteborg

Till vår uppdragsgivare, Sjöson AB, söker vi en trygg ekonomiassistent som älskar service, ekonomi och siffror. Du har hunnit med att arbeta på en redovisningsbyrå, revisionsföretag eller på ett företags ekonomiavdelning i några år och vill nu utvecklas och ta mer ansvar. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning och omgående start. Placeringen är på Sjösons moderna och fräscha kontor på Kaserntorget 6, mitt i Göteborg och du ingår i en växande ekonomiavdelning som ansvarar för Sjöson AB:s och dess partners löpande ekonomi- och redovisningsarbete. Ansök redan idag för vi arbetar med löpande urval!

Om Sjöson AB:

Sjöson AB drivs av entreprenörerna Lars Sjöberg och Hans-Anders Karlsson och är ett företag som vill investera tid, kunskap och kapital för att bygga framgångsrika företag och utveckla projekt som bidrar till att skapa ett hållbart samhälle. Företagets värdegrund bygger på ömsesidighet, mod, lust och skärpa och med stort hjärta vill man göra alla partners och medarbetare till vinnare. Sjöson AB agerar aktivt och närvarande i de företag och projekt som företaget investerar i vilket ofta innebär att man bland annat:

  • utvecklar och implementera affärsplaner
  • deltar aktivt i styrelsearbetet
  • erbjuder resurser och nätverk genom systerföretag och andra partners till Sjöson AB
  • skapa synergieffekter genom samordning av IT, marknadsföring, ekonomi, m m

För mer information om företaget och dess verksamhet, besök www.sjoson.se

Huvudsakliga ansvarsområden som Ekonomiassistent:

Som Ekonomiassistent på Sjöson AB kommer du att ingå i ekonomifunktionen om fem personer som ska hjälpa de företag och projekt som Sjöson AB är partner i eller ägare till. Det kan innebära arbete i olika affärs- och ekonomisystem såsom Fortnox, Microsoft Navision 2013 och Bygglet. Du kommer få arbeta både självständigt och i team. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:

  • Kundreskontra/Leverantörsreskontra
  • Betalningar
  • Bankavstämningar
  • Enklare rapportering
  • Utveckling och processförbättringar av ditt eget ekonomiarbete.
  • I övrigt, vara verksamheten behjälplig med olika administrativa arbetsuppgifter och interna utvecklingsprojekt.

Dina egenskaper:

  • Som ekonomiassistent älskar du service, ekonomi och siffror.
  • Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och har vana att arbeta både självständigt och i grupp.
  • Du är driven, orädd och prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika personligheter.
  • Du är serviceinriktad och lösningsorienterad.
  • Du är nyfiken, förändringsbenägen och vill gärna utveckla dina kunskaper
  • Du har lätt att ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
  • Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.

Dina kvalifikationer:

  • Du har relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring, redovisning och övrigt ekonomiarbete.
  • Du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter som ekonomiassistent på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller på ett företags ekonomiavdelning.
  • Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomisystem. Meriterande är om du arbetat i Fortnox, Microsoft Navision 2013 och Bygglet.
  • Goda kunskaper i Microsoft Excel och Office.
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Vad kan Sjöson AB erbjuda dig?

  • Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare som erbjuder goda villkor för sina medarbetare.
  • Du erbjuds ett utvecklande arbete med möjlighet till egen utveckling och stort ansvar.
  • Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras.
  • Lön och övriga villkor är marknadsmässiga.
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med omgående tillträde.

 

Ansökan

Vi arbetar med löpande antagning. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se.

Anställningstyp
Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Startdatum för tjänst
Omgående 2020 efter överenskommelse.
Plats
Kaserntorget 6, Göteborg , Sverige
Sista ansökningsdatum
september 27, 2020
Close modal window

Position: Ekonomiassistent

Vi har mottagit din ansökan!

Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.