Inköpare till INOVYN Sverige AB i Stenungsund

Inköpare

För vår uppdragsgivare INOVYN Sverige AB, som ingår i en av Europas största kemikoncerner, söker vi nu en Inköpare som ska bistå Inköpschefen med ansvar för inköp, avrop, offertförfrågningar, projektupphandling, förhandling och leverantörsbevakning. Rollen innebär även samarbete med ekonomiavdelningen och ansvar för leverantörs- och materialregistret i SAP Affärssystem. Tjänsten är ett konsultuppdrag under 12 månader med möjlighet till eventuell förlängning. Tjänsten kan tillträdas omgående 2020 med placering på INOVYN:s kontor i Stenungsund.

Om INOVYN

INOVYN är ett ledande kemiföretag i hjärtat av Europas kemiska industri med anläggningar i 8 länder och med mer än 4300 anställda. INOVYNs produkter återfinns i nästan varje aspekt av det moderna samhället. Mer information om koncernen, dess produkter och verksamhet finner du på www.inovyn.com

Dina huvudsakliga ansvarsområden som Inköpare:

Som Inköpare kommer du att få ett brett register av arbetsuppgifter och du kommer samarbeta tätt med inköpschefen och övriga medarbetare. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:

  • Ansvar för leverantörs- och materialregister i SAP, vilket innebär att du skall avgöra om lagerkvantiteter är tillräckliga och korrekta och bedöma behov av inköp.
  • Bistå inköpschefen med inköpsanalyser inom respektive inköpskategori som ska ta sikte på trender och avvikelser och bilda underlag för inköpsstrategier.
  • Arbeta med upphandling av ramavtal enligt beslut från företagets ledning vilket kräver förståelse för grundläggande avtalsvillkor, relevanta lagar och regler samt god förhandlingsförmåga.
  • Hantera eventuella reklamationer, garantiärende samt tvister inom ramen för gjorda köp.
  • Löpande kontakt med både lokala och internationella leverantörer vilket ställer krav på goda språkkunskaper och kommunikationsförmåga.
  • Du skall orientera dig om underhålls- och projektarbeten i anläggningen med syfte att förstå tekniska egenskaper för anmodade köp.
  • Fokusera på leveranstillförlitlighet, kostnader, garantier, ansvar och säkerhet enligt företagets kommersiella villkor för köp av material och tjänster.
  • Samarbete med ekonomiavdelning vid fakturaproblemlösning.
  • Du rapporterar till Inköpschefen.

Dina egenskaper:

Rollen kräver integritet, noggrannhet och att du arbetar strukturerat och processmässigt. Du måste vara lyhörd, kommunikativ och kunna samverka med olika typer av aktörer. Befattningen ställer även höga krav på god organisationsförmåga och vilja att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats. Du skall ha god affärsförståelse, vara säljande samt med erfarenhet och fantasi kunna lösa problem och påverka andra. Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är positiv, vänlig och har inte långt till ett skratt.

Dina kvalifikationer:

Du skall vara tekniskt intresserad och ha relevant teoretisk utbildning inom inköp. Du har några års praktisk erfarenhet inom liknande roller och gärna inom bygg- eller industri. Har du erfarenhet och utbildning inom entreprenadjuridik är det meriterande. Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och gärna praktisk erfarenhet av affärssystemet SAP.

Vad kan INOVYN Sverige AB erbjuda dig?

INOVYN Sverige AB är ett företag med goda värderingar när det gäller hälsa, miljö och säkerhet. Som en modern och attraktiv arbetsgivare har man låg sjukfrånvaro, låg personalomsättning och attraktiva personalförmåner. Dessutom arbetar man aktivt för att skapa mångfald och jämställdhet. Ledningen förknippas med öppna dörrar och man uppmuntrar sina medarbetare till nytänkande och entreprenörskap. Allt för att skapa mervärde för både kunder och kollegor. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras.

Företaget erbjuder ett utvecklande arbete med stort ansvar. Lön och övriga villkor är marknadsmässiga och tjänsten är ett konsultuppdrag i 12 mån med eventuell förlängning och kan tillträdas omgående 2020. Du kommer att vara anställd som konsult av Vega HR AB. Mer information om den svenska verksamheten finner du på www.inovyn.se

Ansökan

Ansök redan idag – kort ansökningstid!

Vi arbetar med löpande urval. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se.

Anställningstyp
Konsultuppdrag 12 månader med möjlighet till förlängning.
Startdatum för tjänst
Omgående
Plats
Stenungsund, Sverige
Sista ansökningsdatum
februari 21, 2020

Sista ansökningsdag var februari 21, 2020.

Position: Inköpare

Tack för din ansökan! Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.