Operative Administration Officer till Cebon Group i Mölndal

Operative Administration Officer

 

Är du en ledare och administratör som vill utveckla och ha full koll på alla ”delade” resurser i en större verksamhet? Vill du stötta företagets affärsområdeschefer med din expertis inom HR, ekonomi, administration och allt som hamnar mellan stolarna? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur, där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret JA tycker vi du ska söka denna tjänst!  

För vår uppdragsgivare, Cebon Group AB – som äger GPBM Nordic AB med tillhörande nordiska dotterbolag – söker vi nu en strukturerad och affärsdriven administrativ ”doer” som har gedigen erfarenhet av både HR- och ekonomiarbete på koncernnivå. Du kommer arbeta inom affärsområdet Cebon Service Hub som erbjuder koncernens affärsdrivande enheter gemensamma administrativa tjänster inom bl.a. ekonomi, HR, IT, Supply Chain och gemensam marknadsföring/PR.

Du kommer till en framgångsrik koncern som är mitt uppe i både en affärsmässig och organisatorisk utveckling. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med omgående tillträde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Som Operative Administration Officer på Cebon Group får du möjlighet att arbeta i en bred, utvecklande och ansvarsfull roll med stort eget ansvar inom vissa specifika områden som legat inom ekonomichefens ansvar. I nära samarbete med honom kommer du att stötta koncernens bolags- och affärsområdeschefer med din breda expertis inom främst ekonomi, HR, regulatoriska administrativa uppgifter samt inom intern kommunikation. Du kommer också att delta i eller driva relevanta utvecklingsprojekt. Dessutom kommer du att fungera som rådgivare inom organisationen och använda dina specialistkompetenser inom ekonomi, HR, administration och intern kommunikation.
Se dig själv som en övergripande spindel i verksamheten som alla kommer fråga om råd.

Beroende på vem du är, kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att kunna vara inom följande områden:

Ekonomi:

  • Betalningar, Inventeringar, Administration i affärssystem och Diverse rapportering mm.

 HR:

  • Personalavtal, Lönehantering, Pensioner, Tjänstebilar, Fackliga kontakter, Rekryteringsstöd
  • Personalpolicy och intern HR-kommunikation mm. 

Kontorsadministration:

  • Kontorsmaterial, Konferenser och Resehantering

 Kommunikation Ekonomi/ HR/ Policy:

  • Internt till personal och till kunder och leverantörer.

Förändringsarbete:

  • Processer, digitalisering, effektivisering, globalisering
  • Projektledning

Vem är du?

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i ledande roller inom ekonomi, HR och administration, gärna i ett tillväxtföretag där produkt/ försäljning är grunden för verksamheten.

  • Vi söker dig som har energi och driv att leda och stötta andra i en komplex verksamhet som utvecklas ständigt.
  • Du trivs med att ta ansvar och arbeta självständigt och i team.
  • Som person är du noggrann, strukturerad, ihärdig och prestigelös och du tycker om att vara den som svarar på frågor och som hjälper till med saker som hamnat mellan stolarna.
  • Du har en vilja att utvecklas med företaget och ligga steget före och du ger dig inte förrän du når resultat.
  • Du förstår värdet av att ha välinformerade medarbetare och du uttrycker dig väl och kan prata med alla på olika nivåer.
  • Du har relevant utbildning inom företagsekonomi i botten och har genom ytterligare utbildningar skaffat dig tillräckliga kunskaper för att kunna leda andra och arbeta inom HR-området.
  • Med din entreprenöranda och affärsdriv har du också skaffat dig en holistisk syn på vad som påverkar resultat och värderingar i en verksamhet.
  • Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska och är en van användare av olika affärssystem.

Vad kan Cebon Group erbjuda dig?

Cebon Group erbjuder dig en varierande och ansvarsfull tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av koncernens ledning på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Du erbjuds marknadsmässiga lönevillkor med tillhörande förmåner.

GPBM Nordic

Om Cebon Group och GPBM Nordic

Cebon Group äger GPBM Nordic som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien.
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har GPBM Nordic AB skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Huvudkontor och centrallager för både Cebon Group och GPBM Nordic ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se

Ansökan

Ansök snarast!
Vi arbetar med löpande antagning. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se

Anställningstyp
Full-time
Startdatum för tjänst
Omgående efter överenskommelse.
Plats
Argongatan 2 B, Mölndal, Sverige
Sista ansökningsdatum
november 7, 2021

Sista ansökningsdag var november 7, 2021.

Close modal window

Position: Operative Administration Officer

Vi har mottagit din ansökan!

Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.