Senior Inköpare till INOVYN Sverige AB i Stenungsund

Inköpare

Inovyn

För vår uppdragsgivare - INOVYN Sverige AB, som ingår i INEOS - en internationell Kemikoncern, söker vi en senior Inköpare som har erfarenhet av tekniska inköp såsom reservdelar, tjänster, service, konsulter, projekt och entreprenader. Tjänsten är på konsultbasis i minst 12 månader med stor möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Vega HR AB och tillträde är enligt överenskommelse senhösten 2022. Placering är på företagets kontor/fabrik i Stenungsund.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som Senior Inköpare

Som Inköpare blir du placerad under inköpsavdelningen och medarbetare som ansvarar för Technical service & Goods. Du kommer att arbeta med offertförfrågningar, inköp, avrop, projektupphandling och leverantörsbevakning av tekniska inköp såsom reservdelar, tjänster, service, konsulter, projekt och entreprenader. Du kommer samarbeta med övriga medarbetare och rapportera till inköpschefen.

Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:

  • Ansvar för leverantörs- och materialregister i SAP, vilket innebär att du skall avgöra om lagerkvantiteter är tillräckliga och korrekta och bedöma behov av inköp.
  • Bistå inköpschefen med inköpsanalyser inom respektive inköpskategori som ska ta sikte på trender och avvikelser och bilda underlag för inköpsstrategier.
  • Arbeta med upphandling av ramavtal enligt beslut från företagets ledning vilket kräver förståelse för grundläggande avtalsvillkor, relevanta lagar och regler samt god förhandlingsförmåga.
  • Hantera eventuella reklamationer, garantiärende samt tvister inom ramen för gjorda köp.
  • Löpande kontakt med både lokala och internationella leverantörer vilket ställer krav på goda språkkunskaper och kommunikationsförmåga.
  • Du skall orientera dig om underhålls- och projektarbeten i anläggningen med syfte att förstå tekniska egenskaper för anmodade köp.
  • Fokusera på leveranstillförlitlighet, kostnader, garantier, ansvar och säkerhet enligt företagets kommersiella villkor för köp av material och tjänster.
  • Samarbete med ekonomiavdelning vid fakturaproblemlösning.

Dina egenskaper:

Rollen kräver integritet, noggrannhet och att du arbetar strukturerat och processmässigt. Du måste vara lyhörd, kommunikativ och kunna samverka med olika typer av aktörer. Befattningen ställer även höga krav på god organisationsförmåga och vilja att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats. Du skall ha god affärsförståelse, vara säljande samt med erfarenhet och fantasi kunna lösa problem och påverka andra. Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är positiv, vänlig och har inte långt till ett skratt.

Dina kvalifikationer:

  • Du skall vara tekniskt intresserad och ha relevant teoretisk utbildning inom inköp.
  • God praktisk erfarenhet inom liknande roller inom processindustri eller liknande branscher.
  • Du kan och har arbetat med entreprenadjuridik AB04/ABK
  • Du har god förhandlingsvana
  • Du har vana att arbeta med inköp som kräver högt säkerhetstänk
  • Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och gärna praktisk erfarenhet av affärssystemet SAP.

Om INOVYN

INOVYN är ett ledande kemiföretag i hjärtat av Europas kemiska industri med anläggningar i 8 länder och med mer än 4300 anställda. INOVYNs produkter återfinns i nästan varje aspekt av det moderna samhället. Mer information om koncernen, dess produkter och verksamhet finner du på www.inovyn.com

Vad kan INOVYN erbjuda dig?

INOVYN Sverige AB är ett företag med goda värderingar när det gäller hälsa, miljö och säkerhet. Antalet anställda är ca 300 och företaget omsätter ca 1,4 miljarder kronor. Som en modern och attraktiv arbetsgivare har man låg sjukfrånvaro, låg personalomsättning och attraktiva personalförmåner. Du kommer att vara konsultanställd av Vega HR AB som följer INOVYNS lokala avtal. Ledningen för INOVYN förknippas med öppna dörrar och man uppmuntrar sina medarbetare till nytänkande och entreprenörskap. Allt för att skapa mervärde för både kunder och kollegor. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras.

Ansökan

Ansök snarast!
Vi arbetar med löpande antagning. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se

Anställningstyp
Full-time
Startdatum för tjänst
Senhösten 2022
Plats
Stenungsund, Sverige
Sista ansökningsdatum
juni 21, 2022

Sista ansökningsdag var juni 21, 2022.

Close modal window

Position: Inköpare

Tack för din ansökan! Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.