Inköpsassistent till Magnusson & Freij AB i Mölndal

Inköpsassistent

För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en strukturerad och serviceorienterad Inköpsassistent som gärna får ha erfarenhet av liknande roller inom kontorsvaruhandel. Rollen är bred och utvecklingsbar och rätt person kan få ökat ansvar med tiden. Tjänsten är tills vidare och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Mölndal.

Huvudsakliga ansvarsområden som Inköpsassistent:

Som Inköpsassistent kommer du samarbeta nära med inköp- och marknadsavdelningen och där medverka i inköpsprocesser samt löpande uppdatera och vårda produktsortiment, artikelnummer, register, produkttexter och bilder i affärssystemet Jeeves och på företagets webbplattform Litium. Du kommer även ha en del kontakt med leverantörer. Rollen är främst inriktad mot inköpsrelaterade arbetsuppgifter men du har även ansvar för uppdatering av produkttexter och bilder på företagets webbplattform. Rätt person får gärna bidra med sin erfarenhet och kompetens för att utveckla de interna processerna. Här är det fritt fram att tycka om detaljer och ”nörda” in sig i artikelregistret och dess uppbyggnad.

Bland dina ansvarsuppgifter ingår:  

  • Artikel- och registervård, uppdatering av produkter/avtal/priser/bilder i affärssystem och webbplattform.
  • Utveckla processerna internt inom produktvård och inköp för ökad lönsamhet/effektivitet.
  • Medverka i arbetet tillsammans med marknadsavdelning inom digital marknadsföring och framför allt textredigering (SEO).
  • Prognosarbete och Konkurrensanalys – följa med i hantering och utveckling av leverantörer och leverantörsflora.
  • Samverkan och support till alla övriga funktioner och avdelningar inom företaget.
  • Du rapporterar till företagets inköpschef som du kommer arbeta nära med.
  • Mer information om får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?

Vi söker dig som är positivt serviceorienterad och som har goda referenser inom struktur, ordning och textproduktion. Du är nyfiken och har ett driv av att utvecklas och leverera, förbättra, förenkla interna processer inom ditt ansvarsområde. Som person är du oerhört enkel och prestigelös att samarbeta med. För dig är ingenting omöjligt. Du är trygg i dig själv och kan lätt kommunicera med alla på alla nivåer. Du har integritet, är en bra lyssnare och din kreativa ådra skapar enkelt säljande och pedagogiska texter. Du har stort intresse för att aktivt bidra till ett hållbart samhälle och god miljö för framtida generationer och du trivs i ett sammanhang där du får skapa positiv energi på arbetsplatsen.

Dina kvalifikationer:

  • Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom liknande breda inköpsassistent-roller, gärna inom kontorsvaruhandel.
  • Du har en relevant utbildning inom ekonomi, marknadsföring och/eller inköp, alternativt fått motsvarande kunskaper i ditt arbetsliv som du också har goda referenser för.
  • Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomiska samband och vana att arbeta i olika affärssystem, CMS-verktyg samt i MS-Office med tyngdpunkt på Excel.
  • Har du erfarenhet av att arbeta med registervård samt kreativ produktion är det mycket meriterande.
  • Ett annat plus är om du också har erfarenhet i affärssystemet Jeeves och webbplattformen Litium.
  • Du ska kunna förstå och uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska då du kommer få producera produktrelaterade texter mm.

Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?

Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du kommer samarbeta i team med i stort sett alla medarbetare på företaget. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående.

Om Magnusson & Freij AB

Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.

Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget har satsat mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Företaget arbetar med leveransoptimering och i år kommer Magnusson & Freij att ha sin första hållbarhetsredovisning klar som gäller för 2023.

Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare! Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutsvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter ca 250 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se

 

 

 

Ansökan

Vi arbetar med löpande antagning. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.se.

Anställningstyp
Full-time
Startdatum för tjänst
Omgående eller efter överenskommelse våren 2024
Plats
Mölndal/Göteborg, Sverige
Sista ansökningsdatum
maj 15, 2024
Close modal window

Tack för din ansökan! Vi kommer kontakta dig om du går vidare i rekryteringsprocessen.

OBS! Vill du justera eller komplettera din ansökan vänligen sök tjänsten på nytt.